محصول پلی یوریا

انجمن توسعه پلی یوریا (The Polyurea Development Association(PDA)) تعریفی رسمی از پلی یوریا ارائه کرده‌است برای کمک به مهندسان، تأمین کنندگان و پیمانکاران تا بتوانند تفاوت پلی یوریا واقعی و موادی که تنها ادعای خواص پلی یوریا را دارند متوجه شوند.

انجمن توسعه پلی یوریا (PDA) برای تأمین کنندگان گواهینامه صادر می‌کند و با یک آرم مخصوص بر روی محصولات ثبت می‌کند.

 

 

تعریف پلی یوریا از نظر PDA
پلی یوریا (polyurea) پلیمری ترموست است که محصول واکنش یک جزء ایزوسیانات و یک جزء ترکیب رزین های آمینی می‌باشد . ایزوسیانات می‌تواند آروماتیک یا آلیفاتیک، منومر، پلیمر، شبه پری پلیمر یا یک پری پلیمر باشد.

 

خواص پلی یوریا
پوشش پلی یوریا چند خاصیت مهم دارد: -یکپارچه و بدون درز اجرا می‌شود -آب‌بند است -استحکام بالا بخاطر پیوستگی ساختار پلیمری در حالت جامد -ضد انفجار -الاستیک -انعطاف‌پذیر -ضریب اصطکاک بالا -عدم عبور نور -مقاوم در برابر خوردکی و سایش

موارد کاربرد
سیستم‌های کفپوش پلی یوریا محبوب‌ترین سیستم برای نصب و راه اندازی با قابلیت چرخش سریع هستند. مزایای دیگر سیستم‌های کفپوش پلی یوریا در دسترس بودن آن‌ها است. پلی یوریا بسیار با دوام و عالی برای استفاده در مناطق با ترافیک بالا محسوب می‌شود. پلی یوریا با فرمول انعطاف‌پذیری که دارد کف پوش مناسبی برای محافظت از اشیاء و سطوح می‌باشد. از موارد کاربرد کفپوش پلی یوریا - ضد ضربه کردن ساختارهای نسبتاً شکننده - آب‌بند کردن هر مکان با کف مستحکم (روی کف‌های خاکی یا مایع به راحتی نمی‌توان این پوشش را استفاده کرد) - آب‌بند کردن استخرها و آبنماها - ایجاد اتاق امن در مقابل زلزله از مباحث جدید ایمنی ساختمان در مقابل زلزله - پوشش کشتی‌ها و شناورهای سطحی و زیر سطحی - ضد انفجار کردن ستادهای عملیات جنگی - کفپوش پارکینگ، سالن‌ها، عرشه - خودروسازی

فرمولاسیون
پلی یوریا معمولی شامل ترکیب شیمیایی چند عنصر می‌باشد. قسمت A مایعی چسبناک و تیره رنگ به نام ایزوسیانات (Isocyanate) است. قسمت B معمولاً مخلوط رزین آمین (Polyamine) نامیده می‌شود. هنگامی که مایعات کاملاً با یکدیگر مخلوط شده، آن‌ها را در یک واکنش شیمیایی فوری وارد می‌کنند که چسبناک و در نهایت جامد می‌شود. این واکنش بسیار سریع است و به‌طور معمول در عرض چند ثانیه خشک می‌شود. عمل نهایی معمولاً تا ۲۴–۴۸ ساعت طول می‌کشد، با این حال ممکن است بسته به فرمول و ویژگی‌های مخلوط خاص این طولانی یا کوتان شدن این زمان‌ها متفاوت شود.

استفاده از انواع مختلف یا حجم‌های مختلف، از ایزوسیانات، پلی، یا آمین پلی استر، extendersهای زنجیره ای و دیگر مواد افزودنی می‌تواند اثر قابل توجهی بر روی خواص فیزیکی و ویژگی‌های نهایی پوشش پلی یوریا بگذارد.

نحوه اجرا
نحوه اجرا بسیار مشابه اجرای پوشش پلی یورتان است.

اجرای با دستگاه کمپرسور
پارت A و B توسط دستگاه‌های متصل به کمپرسور با هم ترکیب می‌شوند و با فشار هوا روی سطح پاشیده می‌شوند. سطح کار باید کاملاً خشک و عاری از گرد و غبار باشد.


نحوه اجرای پلی یوریا


اجرای دستی
کاربر می‌تواند دو پارت A و B را در ظرفی مخلوط نماید و آنگاه با ابزارهای خاص این کار مایع را قبل از سفت شدن روی سطح مورد نظر پخش نماید. سرعت عمل و استفاده از ماسک و دستکش در این روش الزامی است.

مزایا
-سرعت و سهولت اجرا -مقاوم در برابر ضربه و انفجار -قابلیت اجرا در اکثر سطوح ناصاف و ناهمگن -یکپارچگی -دوام بسیار بالا -مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی -عدم حساسیت به رطوبت و آب و هوای بسیار گرم و بسیار سرد

 



 

محصول رزین UV-CURE "دو جزئی"

 

مزایای استفاده از رزین UV-CURE ، سرعت خشک شدن بالا در برابر تابش اشعه UV است که برای کارهای ظریف بطوریکه شره کردن اتفاق می افتد، استفاده می گردد.

این محصول با قیمت مناسب و کیفیت عالی هم اکنون قابل ارائه به متقاضیان می باشد.